Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Interjú Keresztesi Ágotával, a Berwin Ruhagyár belkereskedelmi és marketing igazgatójával

2017.06.26

Az elegancia háza

Interjú Keresztesi Ágotával, a Berwin Ruhagyár belkereskedelmi és marketing igazgatójával

Szerző. Szarvas István    2002december 20.

Címkék: interjú

--

 

Igazgató Asszony! Mi a véleménye arról, hagy sok helyen a ruházati termékek 30-50%-ra le vannak értékelve, nemcsak a téli vagy a nyári vásáron, hanem közben is. Ezt etikailag elfogadhatónak tart-ja? Mi a véleménye: ha belépünk az EU-ba, ezt az EU nem fogja negatívumként fogadni?

Ez elsősorban nem etikai kérdés, hanem a cégek tervező munkájának a megalapozottságát kérdőjelezi meg. Azok a cégek, amelyek tervszerűen, jól felismerve a piac lehetőségeit készítik el az éves programjukat a gyártásra vagy éppen a beszerzésre, azok nem méretezik ennyi-re túl magukat a termékekkel. Mivel sokan túlméretezik, ezért kénytelenek valamilyen megoldást találni, sajnos ezért sok esetben a szezon előtt megkezdik az árleszállítást és ezzel háttérbe szorítják azokat a cégeket, amelyek a piaci tendenciákat ismerve működnek. Az igaz, hogy a vásároknak nagy szerepük van, és a vevők szeretnek olcsóbban vásárolni, bizonyos vevők nem is tudnak máskor. Jellemző a bevásárlóközpontokra a következő: egyvalaki elkezd árleszállítást az üzletében, a vevők odamennek, ezért a többi boltos is elkezdi még a szezon előtt, gyakorlatilag egymást belehajtják az ár-leszállításba. Ha ily módon folyamatosan képesek ezek az áruházak, vagy a bennük lévő boltok az áraikat tartósan ilyen alacsonyan tartani, akkor az árképzésük-kel lehet valami probléma, vagy pedig olyan tisztességtelen haszonnal dolgoznak, ami mellett ezt még megengedhetik maguknak. Azt hiszem, hogy az EU-csatlakozás ezt a helyzetet valamifajta meg-szorító intézkedésekkel korlátozni fogja.

Az önök cége, amelynek angol a tulajdonosa, miben különbözik Úgy árpolitikában, mint egyéb területen a többi cégtől? Önök nagy súlyt fektetnek a minőségre?

 Ez így van, bennünket kötelez az angol tulajdonosnak az a szakmai múltja, ami 1885-ben kezdődött. Anyacégünk angliai vállalat, négygenerációs családi vállalkozás, amely Leedsben található, és az-óta tart a férfiruhagyártáshoz való kapcsolódásuk. Ez idő alatt ők rendkívül nagy ismertségre tettek szert, nagyon nagy piacot tudtak kialakítani maguknak. Azáltal, hogy átjöttek Kelet-Európába, egy új piacot is meg tudtak hódítani. Elsősorban gyártással foglalkozik a Berwin Ruhagyár Rt., továbbá kereskedelemmel is. Magyarországon négy gyáregységünkben —Nyíregyházán, Vásárosnaményban, Dunaújvárosban és Várpalotán — 1650 munkatársunk van, a vállalatcsoportnál 2000 embert foglalkoztatunk. Lényeges szempont: a ruhákat nemcsak gyártja a cégünk, hanem el is tudja adni. Ha a mai piaci lehetőségeket vesszük figyelembe, ez a legnagyobb erény, hogy éves szinten 580 ezer férfiöltönyt gyártunk és ez mind gazdára is talál. Gondolom, hogy ezek az öltönyök a mi-nőségük következtében nemcsak Magyar-országon kelnek el, hanem külföldön is. Ezt meg is kell fordítani, mert a termékek 95 százaléka sajnos nem Magyarországon talál gazdára, mert ehhez a magyarországi piac egy kicsit szűk lenne. 60 százalékban Angliában kerül eladásra, 30 százalékban Franciaországban, 5 százalékban Spanyolországban, és a maradék 5 százalék — ami igen jelentős a magyar-országi viszonylatban, hiszen 40-45 ezer darabot jelent — itt, Budapesten, az Öltönyházon keresztül kerül értékesítésre. Az Öltönyház egy önálló kereskedelmi egysége a vállalatnak.

Milyen termékeik vannak, csak öltönyök?

Elsősorban öltönyök, ezek két- és háromrészesek, továbbá zakók, nadrágok, szmokingok. Megőriztük a tradicionális angol formákat. Viszont az eljárási módok változtak: ma már korszerű varró-vasaló berendezésekkel készítjük a termékeket. Ugyanakkor olyan megalapozott és kiforrott szerkesztőmunka van ezek mögött, ami akár egy vállkialakítás vagy egy fazonmegjelenítésnél majd-hogy nem a kézimunkát idéző finomsággal és gondossággal van kimunkálva.

Miben különbözik egy magyar öltöny egy angoltól vagy egy franciától?

A szabásvonalak játszanak nagy szerepet. És amit már kezdtem emlegetni, ezek a bizonyos vállvonalak, kihajtó, fazon, hosszúság, gyakorlatilag ezek megadják az alapstílusát egy öltönynek. Míg az olaszos stílusúak hosszabbak, karcsúbbak, a franciákra is ez a jellemző. Az angoloknál pedig egy tradicionális szabásvonal, ami szinte kortalan. Ma már éles határok nincsenek a divatvonalak között, a belső kidolgozásban tudunk különbséget tenni. Ezek a termékbe beledolgozott kellék-anyagok, vásznak, bélések, esetleg az adott divatstílushoz használt alapanyagok. A színekben az elmúlt évben a zöld, a zöld árnyalatai a mély tónusoktól a világosig voltak divatosak. Ennek a szezonnak a meleg barna színek a fő domináns jellemzői. Mi a hagyományos, klasszikus angol úri divatot követve azért teszünk be egy-két színt mindig a divatkövetők részére. Nálunk is szerepel a klasszikus barna. Érdekes módon a zakók esetében, amik egy kicsit sportosabbak, ott már keresik, hozzányúlnak a vevők, ugyanakkor az öltönyök esetében nem. A férfiaknak a kiegészítők megválasztásában is segítünk, üzletünkben az öltönyökhöz szükséges ingeket, nyakkendőket, zoknikat, öveket biztosítjuk, hogy a nálunk vásár-lók elegáns, jó megjelenést kapjanak. A férfiak hiúságát próbáljuk felébreszteni a kínálatunkkal, és azt, hogy merészeljenek fölvenni új fazonokat, új színeket.

Igazgató Asszony! Mit üzen a Hetedhéthatár olvasóinak? Miért jöjjenek és kik ide az Üllői út 206-ba vásárolni?

Termékeink a jó megjelenés, a jó köz-érzet zálogai.

 Azok keressenek fel minket, akik szeretnek a pénztárcájukhoz igazodó összegért jó minőségű és szép terméket vásárolni, szeretik a nyugodt környezetet, a csak rá figyelő kiszolgálást. Az Öltönyházban viszonteladói árrés nélkül lehet vásárolni, ami 30-35 százalékkal teszi kedvezőbbé a vásárló részére az elegancia lehetőségét.

Forrás. Hetedhéthatár